A szerb kormány kezdeményezésének eredményeképpen szerdától újabb 16 termék vált akcióssá a Jobb ár (szerbül: Bolja cena) kampány részeként Szerbiában. Korábban, szeptember 13-tól már csökkentették húsz alapvető közfogyasztási cikk árát - írja a Világgazdaság.
Ezek a tej, joghurt, a sajt bizonyos fajtája, az alma, burgonya, egyes tésztafélék, csirkehús, bizonyos fajtái a felvágottnak, üdítőitalok, kávé, babatáp, babasampon, babafürdető, pelenka, toalettpapír, egészségügyi betét, mosogatószer és mosószer. A második körben a a kenyérliszt árát 79-ről 50 dinárra, a napraforgóolaj árát 160-ról 144 dinárra, egyik margarinfajta árát 103-ról 79 dinárra mérsékelték, de olcsóbb lett a vöröshagyma, a bab, a káposzta, a pástétomok és a virsli bizonyos fajtája, a mélyfagyasztott borsó, a fogkrém és a szappan bizonyos fajtája is.
Húsz-negyven százalékos árengedmény
Az akció szeptember 13-án kezdődött, és egész december 31-éig tart. Eddig mintegy 2500 kereskedelmi cég csatlakozott a kormány által kezdeményezett akcióhoz. A Jobb ár elnevezésű állami akció keretében húsz termékcsoport árát 20–40 százalékkal szállították le. Tomislav Momirovic bel- és külkereskedelmi miniszter elégedetten nyugtázta, hogy
jóformán minden nagy üzletlánc bekapcsolódott az akcióba.
Ennek eredményeképpen valójában több száz különféle árucikk kapható olcsóbban.
Megtörténik, hogy a polcokról időnként elfogy valamely akciósan kínált árufajta, de egy-másfél órán belül megérkezik az utánpótlás
– nyilatkozta a miniszter. A tárcavezető hangsúlyozta, hogy az ilyen rendkívüli körülmények között, amikor Európa keleti részén háború dúl, az infláció magas, miközben energiaválság tapasztalható, az államnak gondoskodnia kell a polgárairól, az üzleteknek pedig a vásárlóiról. A kormányrendelet értelmében a kereskedők az év hátralevő részében kötelesek legalább egy terméket akciós áron kínálni minden kijelölt kategóriából.
Az illetékesek azt is elmondták, hogy a tervek szerint további termékek árait korlátozzák majd.
Fotó: BalkansCat
Forrás: vg.hu