A római Termini-pályaudvarra érkezett meg a Milánóból indult Covid-19 vonat.
A szerelvény kívülről olyan mint akármelyik átlagos vonat, az ablakok hiánya és az oldalára festett nemzeti színű sáv hívja fel a figyelmet arra, hogy rendkívüli vasúti járatról van szó: síneken mozgó intenzív osztályról, amely steril körülmények között, trauma nélkül tudja a szedált, intubált, lélegeztető-gépre kapcsolt betegeket szállítani.
Az egészségügyi vonatnak nevezett szerelvény ötlete tavaly tavasszal született, amikor a járvány első hullámában felmerült a Covid-19 betegek szállításának problémája. A gócpontnak számító Lombardia tartomány telített kórházaiból Olaszország más térségeibe kellett áthelyezni az intenzíven kezelt betegeket,
TÖBBEKET KÜLFÖLDRE IS SZÁLLÍTOTTAK.
A mentőautóval vagy más járművel történő szállítás gyakran nem bizonyult problémamentesnek, utóbbit hosszabb távolságon a betegek vasúti mozgatása helyettesítheti.
Az olasz vasutak, a polgári védelem és Lombardia tartomány közös finanszírozásával a szerelvény tíz hónap alatt készült el Voghera vasútgyárában.
A vonatban három vasúti kocsi a betegek elhelyezésére van fenntartva: kocsinként hét-hét beteget tudnak elhelyezni, egymástól elkülönítve. Minden páciensnek saját box jut önálló lélegeztetőgéppel, a beteg állapotát folyamatosan ellenőrző más gépekkel, monitorokkal, műszaki felszereléssel. A fedélzeti műholdas számítógéprendszer folyamatosan továbbítja a beteg adatait a kiindulási és a befogadó kórháznak. További két kocsi a gépeket ellátó generátorokat és más áramfejlesztőket szállítja, és külön kocsiban alakították ki az egészségügyi személyzet öltözőjét és pihenőrészét, valamint egy kisebb tárgyalószoba is elfért a vonaton.
A járműre felférő 21 beteget 45 orvos és ápoló kíséri. Utóbbiak steril folyosón keresztül jutnak át a betegek részlegére.
A vonat óránként százhatvan kilométeres sebességet érhet el, az országos sínhálózaton elsőbbsége van, épp úgy mintha egy mentőautóról lenne szó - nyilatkozta Marco Caposciutti a Trenitalia olasz vasutak műszaki igazgatósága vezetője az MTI-nek. Hozzátette,
A VONATON A BETEGEKET AKÁR NAPOKIG EL TUDJÁK LÁTNI.
A tervek szerint a jármű az új koronavírus-járvány után is szolgálatban marad, hiszen más vészhelyzetben, például földrengések esetén is fel tudják használni.
Forrás: index.hu
Kép: TIZIANA FABI / AFP