Az országgyűlési képviselő a küszöbön álló beruházásokat, a várhatóan a következő parlamenti ciklus alatt megvalósuló útfejlesztéseket ismertette. Mint mondta,
a kormány tervei között prioritást élvez a Szombathely-Kőszeg, a Szombathely-Egyházasrádóc közötti gyorsforgalmi útszakaszok, valamint a szombathelyi északkeleti elkerülő megépítése,
és ezért a kiemelt társadalmi igényeken alapuló közútfejlesztések között e beruházások finanszírozására is garanciát vállal.
Kovács Jenő közlekedési szakértő, a vasi közút korábbi igazgatója arról beszélt, hogy mekkora hátrányokkal kellett megküzdeni a térségnek a rendszerváltás idején. Amíg máshol autópályák épültek, addig Vasban sok helyen csak ekkor kaptak aszfaltréteget a nagy forgalmú utak. Az irányok is változtak, példaként említette, hogy Kőszeg felé ma már annyi autó közlekedik, mint Körmend felé, és ez a jelenség autópálya minőségű út építését indokolja. Kiss Katalin, a MAM-Hungária Kft. ügyvezetője megemlítette, mennyire fontos, hogy a vaskeresztesi üzembe kényelmesen, rövid idő alatt bejussanak a dolgozók, akik már egyre távolabbi vidékekről érkeznek.
A járható utak tehát nemcsak a cégeknek, hanem a munkavállalóknak is legalább ilyen fontosak.
Szóba került a pandémia is. Kiderült, hogy bár a legtöbb vállalat a gyártást folytatta ugyan, de más munkaköröket home office-ba telepített, így tett a TDK Hungary Components Kft. is, ahol több száz munkatárs dolgozott otthonról. Takács Balázs ügyvezető a szállítás körülményeiről is beszélt. Elhangzott, hogy amióta az ipari parkban van az üzemük, könnyebben megközelíthető a városon kívüli közutakról a cég. Ez a helyközi járattal érkező munkatársak számára is előnyös – miután a busz már az üzem oldalán teszi le őket –, és a Csaba úti felüljáró is előnyükre vált. A TDK számára szintén hasznos lenne, ha Szombathely a déli megyék felől is könnyebben elérhetővé válna, hiszen a közelmúlt tendenciái azt mutatják, hogy
abból az irányból is sok munkavállaló érkezne Vas megyébe, ha javulnának az útviszonyok.
Az utak fenntartása pénzbe kerül, ami az útdíjakat is indokolja. Simon Miklós, a Simon Trans Kft. ügyvezető igazgatója minderről azt mondta, a hazai díjak a középmezőnybe tartoznak, ami az európai árakat illeti. Ugyanakkor úgy vélte, az emiatt keletkező magasabb fuvarozási költségek megtérülhetnek, hiszen az áru gyorsabban célba ér a jobb minőségű utakon. A beszélgetésen szó volt még olyan aktuális kérdésekről is, mint amilyen a Szuezi-csatornába szorult konténerszállító hajó ügye. A jelenlévők – akiknek éppen volt is szállítmánya ezen az elakadt hajón – egyetértettek abban, hogy az eset megmutatta,
mennyire indokolt lenne az ázsiai térségekkel biztonságos vasúti összeköttetést teremteni.
Érintették még a városi közlekedés nehézségeit, a jövőbeli kilátásokat is a kerekasztal-beszélgetés résztvevői