Az új esztendőben „bőséges életet” kívánnak mindenkinek a Lucky Savory Latte fantázianevű kávéval, amelyben a presszót a császárhúsból készült Dongpo-sertés mártásának és a tejszínhabnak az elegyével kombinálják, a csészébe pedig egy pálcikára tűzött, papírvékony sertésszeletet lógatnak.
„Érdekes” – írják magvasan az ízéről.
A különleges nedű 68 jüanba, csaknem 3400 forintba kerül. Sötétvörös szósz csöpög a tejeskávéba a sertésszeletből – jelentette a CNN tudósítója, amit az index.hu is megírt.
A hús fogyasztása jólétet ígér – így népszerűsíti a Starbucks új receptjét, amely „váratlan sós és édes ízekkel” lepi meg a kávé rajongóit. A Lucky Savory Latte a lánc minden Reserve jelzésű kávézójában kapható.
Ki bátorkodik megkóstolni ezt a merész fúziót?
– írták például az X-en.
Igénylik a márkás kávézókat
A holdújév Ázsia egyik legjelentősebb ünnepe. Kínában ilyenkor mindenki hazaigyekszik, hogy a családdal együtt ünnepeljen. Az idén 474 millió utazást regisztráltak csak belföldön a kínai hatóságok. Az újévi lakomák térségenként ugyan eltérőek, a párolt sertés azonban szinte egyetlen asztalról sem maradhat el.
A névadó a neves költő, festő és államférfi, Dongpo Szu, a róla elnevezett fogás pedig a császárhús mellett kőcukrot, szójaszószt és sárgabort tartalmaz
– egyéb fűszerekkel gazdagon elegyítve. A Dongpo-sertés zsenge szeletei pálcikával könnyen fogyaszthatók.
Kína egyébként tavaly a márkás kávézók piacán – az Egyesült Államokat megelőzve – átvette az első helyet. A Starbucks csupán tavaly 785 üzletet nyitott Kínában, amely immár a lánc legfontosabb tengerentúli piaca.
A görögdinnyés kávé és a kolbászfagyi
A „sertéskávénak” a kínai közösségi médium, a Weibo jóvoltából gyorsan híre ment. Ahogy ez már lenni szokott: egyesek kíváncsiak voltak ízére, mások sokallták az árát, és persze olyanok is akadtak, akik feltették a kézenfekvő kérdést: miért isznak tejeskávét a valódi párolt sertés elfogyasztása helyett?
„Ennyi pénzért ehetek egy egész tányér Dongpo-sertést, és még két tejeskávét is kapok a Luckinban”
– jegyezte meg az egyik kommentelő.
A Luckin a Starbucks riválisa, csak jóval olcsóbb. Kiélezett a verseny a két kávézólánc között. A Luckin Coffee forgalma Kínában a tavalyi év második negyedévében megelőzte a Starbucksét – jelentette a Business Insider.
A Luckin is sajátos receptekkel, például sajtos és görögdinnye ízesítésű kávéval próbálja elnyerni a vásárlók kegyeit. Nincs ebben semmi meglepő. Kolbászfagyit is lehetett kóstolni egy fonyódi fesztiválon.
„A gyomromban lehet egyidejűleg sertés és kávé, a számban azonban nem”
– mérgelődött a Starbucks holdújévi specialitása kapcsán egy Weibo-felhasználó. „Olyan lehet, mint az édesítőszerrel erjesztett babgulyás. Fúj!” – iszonyodott egy másik.
(Borítókép: Vásárlók a Starbucks kávézólánc hongkongi üzletében. Fotó: Budrul Chukrut / SOPA Images / LightRocket / Getty Images)