5 kérdés és 5 válasz a viharkár bejelentéséhez

frisss.hu Fotó: MTI/ Varga György • 2016. július 13., szerda •
Bende Gabriella, az Allianz Hungária pénzügyi tanácsadóját kérdeztük milyen viharkárért fizet a biztosító és miért nem.
5 kérdés és 5 válasz a viharkár bejelentéséhez

Mi a folyamata a viharkár bejelentésének? Sok ügyfél jelentkezett már a tegnapi jégverés miatt?

Reggel óta csörög a telefonom, míg valakivel éppen a tegnapi viharkár miatt beszélek, hárman keresnek szintén emiatt. De nem csak nálam szólt erről a nap, hanem a kollégáimnál is. Az ügyfelektől meghallgatom mi a panasz, majd felmegyek az Allianz központi oldalára, ahol ki kell töltenem a bejelentést. Az ügyfél ezután kap egy kárszámot, majd a kárszakértő a megadott telefonszámon visszahívja. Ne számítson senki arra, hogy néhány órán belül ráér a kárszakértő, annyi kárbejelentés van most, nagy a torlódás.

Pontosan milyen károkat lehet bejelenteni? Az autók kötelező felelősségbiztosítása fedezi a tegnapi jégvihar károkat?

Nem, a kötelező felelősség biztosítás csak a sofőr vagy a gépjármű által okozott károkat fedezi. Erre külön casco biztosítást kell kötni, ha ez úgy van megkötve, hogy törés vagy lopás elleni károkra is vonatkozik, akkor a jégverés kár is minden további nélkül megtérül.

Az ingatlanokkal mi a helyzet?

Sok bejelentésünk volt a jég által kilyukasztotta a redőnyökre, sőt sokan mondták, hogy annak a tokját és a szúnyoghálót is szétverte. Ha van biztosítás kötve az ingatlanra ezeket a biztosító nagyrészt kifizeti.

Bende Gabriella

Mennyi ideje van az ügyfeleknek, hogy bejelentsék a kárt?

2-5 nap a legideálisabb, de a legtöbben már másnap már telefonálnak. Szükséges hozzá, ha az ügyfél a kötvényszámot előkészítse, illetve a személyes adatai kellenek.

Indokolni kell-e, lefotózni a kárt?

Nem, mert ez a kárszakértő dolga. Az első lépés mindig a kárbejelentés. Persze ha törött ablakról van szó az érdemes legalább letakarni, leszigetelni hogy nagyobb kár ne legyen, nem kell megvárni, hogy az eső feláztassa a falakat és a parkettát. Fontos, hogy az ügyfél a kárenyhítést megtegye, így könnyebb a kártérítés.

közösség

további frisss

lap tetejére