Az új őrület? - Gangnam Style (PSY)

HÁ • 2012. szeptember 28., péntek •
Igencsak ferdeszemmel nézhetünk a PSY buggyant és elsőre értelmetlennek tűnő Gangnam Style című klipjére, de jobban tesszük, ha nem az énekeshez hasonlóan erősen sötétített napszemüvegben nézelődünk. Egyrészt a mi ferde szemünket sem látják mások, másrészt mi is kevesebbet látnánk a klipből, pedig rekordnagyságú a nézettsége. Szombathelyen, a Frisss FM 97,7 slágerlistájára is felkerült már a dal.

Mint arról már beszámoltunk, nem egyedi, hogy egy addig ismeretlen énekes megbolondítja a világot egyetlen dalával. Gondoljunk csak Michael Télora, aki a Nosssa-val robbanás szerűen érkezett a zenei világba, valamint Gustavo Limara és Tacabrora, akik a portugál sikerét próbálták meglovagolni, több-kevesebb sikerrel. A következő úriember viszont mindenkin túlszárnyal.

PSY - (Fotó: applemagazine.com)

Lehet ugyan, hogy ki van írva valahova, hogy nem ajánlják, hogy a klip nézői ezt otthon, az utcán, vagy az iskolában is utánozzák, de az internetre feltöltött videók számából viszont az következik, hogy mégis sokan szinte lépten-nyomon megteszik; a hétköznapi emberektől egészen a hétvégén haknizó celebekig.

Ez a legtöbbet nézett videójuk, a letöltés közelít a 300 millióhoz, de ha a többit is hozzáadjuk, lassan túl van a fél millárdon

PSY azaz születési nevén Pak Cseszang, 2001-ben debütált PSY From The Psycho World! című albumával, melyet kiskorúak számára nem megfelelőnek minősítettek a hatóságok. Igazán a hatodik albumán rögzített Gangnam Style című klipjével vált ismertté, sőt internetes mémmé, miután több amerikai művész, köztük Robbie Williams és T-Pain is fenomenálisnak minősítette.

Remek, ügyes vagy! - (Ftoó: unfinishedman.com)

A dal sikerének köszönhetően az előadót leszerződtette a többek között Jennifer Lopezt és Mariah Careyt is menedzselő Island Records. 2012 szeptemberében a videoklip nézettsége átlépte a 100 milliót a YouTube-on. Szeptember 20-án a videó hivatalosan Guinness-rekorder lett, mint a YouTube történelmének legkedveltebb videója, hiszen több mint két millióan nyomták meg rajta a tetszik gombot.

A klipet alapvetően nem a nemzetközi piacra szánták, ezért értelmezhetetlen a legtöbb ember számára. A dal Szöul felkapott Gangnam negyedének életmódjáról, az emberi társadalom sekélyességéről, felszínes voltáról szól. Dél-Koreában az 1990-es évek óta hitelből élnek az emberek, sokan a gangnami „álomélet” reményében számos hitelkártyát tartanak a látszat kedvéért. Koreában a napi szükségletekre alig költő, de luxuscikkekre bármennyit áldozni hajlandó nők akár hitelt is képesek felvenni, hogy drága kávéházakba járhassanak.

közösség

további frisss

lap tetejére