Education or Indoctrination? - Finding the Line Between Knowledge and Bias, vagyis Oktatás vagy indoktrináció? - Hogyan találjuk meg a határvonalat tudás és elfogultság között? Ezt a címet kapta a február 29-ei rendezvény.
Míg a matematikához és a fizikához hasonló tárgyakat objektíven lehet tanítani, vajon hogyan lehet a történelem, az állampolgári ismeretek vagy a társadalomtudományok tantárgyakat részrehajlás nélkül oktatni? Vajon az oktatásnak semlegesnek kell-e lennie? Vagy mindig valamilyen értékrendet kell közvetítenie? A beszélgetés szakértői ezeket az oktatási rendszer szempontjából alapvető fontosságú kérdéseket járják körül. Az oktatás és az ideológia összekapcsolására irányuló egyre erőteljesebb törekvések miatt elengedhetetlenné vált, hogy kritikusan megvizsgáljuk a tudás átadása és az elfogult nézetek sulykolása közötti vékony választóvonalat.
Dr. Alka Sehgal Cuthbert pedagógus, akadémikus, író és Don't Divide Us nevű antirasszista kampány igazgatója és oktatási vezetője. PhD fokozatát filozófiából és nevelésszociológiából szerezte a Cambridge-i Egyetemen. A "What Should Schools Teach? Disciplines, subjects and the pursuit of truth" című kötet társszerkesztője. Oktatással kapcsolatos témában számos publikációja jelent meg, többek között a What Should Schools Teach? Disciplines, Subjects and the Pursuit of Truth (IoE UCL Press, 2017).
Joanna Williams az MCC vendégoktatója. Pályafutását középiskolai angoltanárként kezdte, mielőtt 2007-ben a Kent Egyetemhez csatlakozott a Felsőoktatás és tudományos gyakorlat előadójaként. Az egyetem Felsőoktatási Tanulmányok Központjának igazgatója volt 2016-ig. Joanna elhagyta az akadémiai szférát, hogy a Policy Exchange oktatási és kulturális vezetője legyen. Legutóbb saját agytrösztjét, a Cieo-t hozta létre, amely a demokráciával, az oktatással és az állampolgársággal foglalkozik.
Joanna a How Woke Won (2022); Women vs Feminism (2017); Academic Freedom in an Age of Conformity (2016) és Consuming Higher Education, Why Learning Can't Be Bought (2012) című könyvek szerzője. Társszerkesztője és közreműködője a Why Academic Freedom Matters (2017) című kötetnek, valamint számos tudományos folyóiratcikket és könyvfejezetet írt a felsőoktatás piacosítását, a diákot mint fogyasztót és az oktatást mint közjót vizsgáló témákban. Joanna a Spiked online magazin rovatvezetője, és rendszeresen ír a The Times, a The Telegraph és a The Spectator számára.
Időpont: 2024. február 29. csütörtök 17 óra
Helyszín: szombathelyi MCC képzési központ, Szombathely, Petőfi Sándor u. 6. II. emelet
A rendezvény angol nyelven zajlik, szinkrontolmácsolást biztosítunk. A rendezvény látogatása ingyenes, de létszámkorláttal valósul meg.
Regisztráció: https://feliratkozas.mcc.hu/hu/mcc-szombathely-hogyan-talajuk-meg-a-hatarvonalat