Ismered a social brief írásának titkait?

szponzorált tartalom (x) • 2023. május 19., péntek •
A közösségi platformokon a vállalkozásodnak kötelező lesz a jelenlét, már ha szeretnél minél gyorsabban eredményeket elérni. Igen ám, de nem mindegy, hogy hol, mikor, mivel és hogyan vagy jelen, ezért ezek meghatározását célszerű szakemberekre bízni.
Ismered a social brief írásának titkait?

Pontosan ezzel foglalkoznak a social marketing ügynökségek

A social média használata a magánéletben természetes lehet a számodra, de a vállalkozásod jövőjét nem teheted fel pusztán a megérzéseidre. Nem kell mindenhol “fent” lenned, nem kell minden órában posztokkal bombázni a leendő ügyfeleidet - konkrét stratégia kell, amivel célzottan és tervszerűen szólíthatod meg a célcsoportod tagjait. Ez pedig - hacsak nem tanultad meg ennek a mikéntjét - nem megy egykönnyen.

Ilyenkor lépnek be a képbe azok a marketing ügynökségek, mint amilyen a Selector Digitális Marketing Ügynökség is, akik professzionális szolgáltatásaikkal segítenek neked. A céges profilod kommunikálása komoly szakértelmet igényel, soha ne bízd a véletlenre.

Ahhoz, hogy az általad kiválasztott social marketing ügynökség megismerje a céljaidat és elképzeléseidet, olyan social briefet kell írnod, amivel segítheted őket a stratégiaalkotásban. Minél részletesebben írsz az elérendő célokról, annál pontosabb stratégiát és árajánlatot kaphatsz. Mire kell figyelned?

Kik alkotják a célközönségedet?

A social médiában a célközönség pontos meghatározása kulcsfontosságú, ugyanis ez határozza meg, hogy melyik platform lesz a legoptimálisabb. A social briefben írd le, hogy az elképzeléseid szerint kik lehetnek a vásárlóid/ügyfeleid. Ehhez megadhatod a célközönséged életkori határait, nemét, érdeklődési körét, anyanyelvét, földrajzi adatait. Ezek alapján az ügynökség be tudja határolni azt a platformot, ahol érdemes megjelenned. 

Mit szeretnél a vállalkozásodról kommunikálni?

Határozd meg, hogy a közösségi kommunikációban mit akarsz jobban kiemelni: a termékeid, szolgáltatásaid bemutatását, vagy inkább az edukatív, hasznos tartalmakat preferálod jobban. Időt és energiát fordíthatsz a közösségépítésre is. 

A célkitűzéseid felvázolása után a social marketing ügynökség javaslatokat tesz azzal kapcsolatban, hogy milyen tartalmakat, milyen gyakorisággal és milyen arányban érdemes alkalmazni. A félreértések elkerülése érdekében már a social briefben sorold fel azokat a témákat, amiket nem szeretnél használni. 

Milyen legyen a kreatív?

A kreatív a social kommunikáció legfontosabb eleme: itt jelenik meg a céged arculata, ez ragadja meg a célközönség figyelmét. Sokféle formátumú kreatív létezik, amit a social media szakemberek releváns módon alkalmaznak. A briefben azonban nyugodtan jelezheted, ha van saját ötleted vagy korábbi tapasztalatod.

A legpontosabb árajánlatot akkor kaphatod, ha leírod, hogy mit vársz az ügynökségtől, milyen feladatokat kell nekik elvégezni. Te írod a posztokat vagy ők, te készíted el a grafikát, vagy ez is rájuk vár. 

A közösségi média megkerülhetetlen eszköz lesz a te vállalkozásod életében is, használd úgy, hogy sikerre vigyen!

közösség

további frisss

lap tetejére