A közös vállalkozás San Francisco és Los Angeles között található áramkútjait főként a két kaliforniai város közötti hatórás úton közlekedő villanyautósok használják. A Jalopnik idézi az SF Gate portálon megjelent cikket, amely szerint a Tesla-klub még találkozóhelyként is ajánlja tagjainak a töltőhálózat egyes helyszíneit - írja a Totalcar.
A portál egyik szerzője azonban kiszúrta, hogy a Harris Ranch Supercharger fő állomásaitól távolabb, egy Shell-benzinkút mögött kisebb dízelmotor-állomás helyezkedik el. Ez bekapcsolódik az áramtermelésbe, ha gyorstöltők üzemeltetéséhez erre szükség van. Annyiban nincs szó újdonságról, hogy ne lett volna ismert a Teslának ez a megoldása.
Először Edward Niedermeyer újságíró hívta fel rá a figyelmet 2015 májusában. Ami érdekes, hogy az eltelt nyolc évben nem változott a helyzet. Ez alatt ugyanis nagy utat tett meg a zöldenergia termelése az Egyesült Államokban is.
Az nem derül ki sem a korábbi, sem az újabb jelentésektől, hogy az elektromos autók ellátáshoz termelt áram mekkora arányát adják a dízelgenerátorok. Erre még azok az alkalmazások sem tudják a választ, amelyek a töltők energiaforrásait követik. Az viszont tény, hogy Elon Musk, a Tesla vezére azt ígérte, hogy a gyorstöltők 2017-től teljesen alternatív módon termelt elektromos energiát fognak szolgáltatni.
A villanyautók hívei részben azzal válaszolnak minderre, hogy ha csak a csúcsterhelések időszakában lépnek be a dízelgenerátorok az áramtermelésbe, az érthető. Minden elektromos rendszernek szüksége van az extrém igények kiszolgálására képes technológiára. Másrészt úgy vélik, hogy bár a Tesla nem tökéletes, de még mindig közelebb van ehhez, mint amit más autógyártók kínálnak.
A kép illusztráció, forrás: getty images