Lakásonként már nem egy, hanem két radiátor mondta fel a szolgálatot, és bár megfagyni ettől még nem fognak, igencsak bosszúsak. A probléma egy fronton mind a tíz emeletet, azaz tíz lakást érint. – Január 3-án telefonáltam először a Távhőnek, ahol megígérték, hogy kijönnek. Légtelenítették a rendszert, de nem történt semmi. Nem sokkal később újra hívtam őket, és akkor már a társasházunk kezelését ellátó Szova Zrt.-hez irányítottak – mesélte a történetet a Frisss.hu-nak az az asszony, aki az ő frontján lévő összes kihűlőfélben lévő lakás gondját vette a nyakába. – Azt tanácsolták, hogy légtelenítsünk, és járjam körbe a lakásokat, hogy kiderüljön, ki zárta el a radiátorát. Azt gondolom, ez nem az én feladatom, és nem is tudtam megtenni. A szolgáltatók egymásnak adogatták a labdát, miközben
a hallban lévő radiátoron kívül már a fürdőszobai is teljesen hideg lett
– részletezte, hozzátéve, hogy egy lakótárs szintén bekapcsolódott az ügyintézésbe, ketten próbáltak elérni valamit, sikertelenül. – Két hete hívtam újra a Távhőt, és azt kell mondanom, hogy egy nagyon kedves hölggyel beszéltem. Meghallgatott, jegyzőkönyvet vett fel, és azt mondta, rajta lesznek az ügyön, és hamarosan megjavítják a rendszert, hiszen megvan a hiba – ez némiképp megnyugtatta, bár nem értette pontosan, mi az az aquakontroll, amit a szolgáltató emlegetett. Akkor két-három napot ígértek, de azóta több mint két hét telt el. A lakók ugyan láttak szerelőket, de ők a lakásokba nem, csak a félemeleti hőközpontokba mentek be. Változás azóta sincs.
Kiderült, hogy épp a két hibásan működő radiátoron nincs zárócsap és hőmennyiségmérő, a lakás többi radiátorán viszont van. Ez azért érdekes, mert beszélgetőtársunk fűtésköltsége úgy oszlik meg, hogy 70 százalékot fizet a mérőműszerekkel mért hőmennyiség után, 30 százalékot pedig a mérő nélküli radiátorok után, és azt az információt kapták, hogy ez utóbbit is
ki kell majd fizetniük annak ellenére, hogy a radiátorok január elseje óta hidegek.
A 20 ezres fűtésszámlából tehát – a jelek szerint – 6 ezret a semmiért fizetnek ki ebben a hónapban.
A Frisss.hu megkereste a két érintett céget, a Távhőszolgáltató Kft.-t és a SZOVA Zrt.-t, és megkérdeztük, hol tart a Szent Márton utcai társasház fűtésproblémáinak kivizsgálása, megoldása. A SZOVA Zrt.-től a következő választ kaptuk: „A probléma megoldásában a Szombathelyi Távhőszolgáltató Kft. tette meg az első lépéseket: a bejelentés után több alkalommal végeztek légtelenítést az érintett lépcsőház vezetékrendszerén, de ez nem vezetett eredményre. Ezután a héten a SZOVA Nonprofit Zrt. mint közös képviselő megrendelésére egy fűtésszerelő megvizsgálta a fürdők és hall helyiségek (ezekben nem működtek a radiátorok) strang hőszabályozóit, de nem találtak hibát. A hőszabályozók a félemeleti tárolókban vannak, néhányba nem jutott be a szakember, ezeket is megnézi jövő héten hétfőn, illetve megbontja a legfelső lakás elzáró vezetékét, hátha ott történt egy dugulás, az is lehet ugyanis a probléma okozója. Mivel egy zárt rendszerről van szó,
a hiba okának felderítése költségkímélő műszaki megoldásokkal sajnos időigényes feladat.
Társasházkezelőnk a bejelentés óta folyamatosan tartja a kapcsolatot a társasházzal, tájékoztatja az ott lakókat a fennálló probléma elhárításának aktuális helyzetéről, illetve együttműködünk természetesen a Szombathelyi Távhőszolgáltató Kft.-vel is.”
Kaptunk választ a Távhőtől is, ők azt írták, hogy a SZOVA Nonprofit Zrt. által küldött részletes tájékoztatás épp annyi információt tartalmaz, mint amennyinek ők is birtokában vannak.
A fenti levél szerint tehát jövő hét elejéig még biztosan ki kell tartaniuk a tíz lakás lakóinak, akik addig is bíznak a jó időben…