Trendi lett a magyar bor

Tóth Eszter, metro.co.uk Fotó: moremetro.co.uk, thesun.co.uk • 2017. augusztus 18., péntek •
Legalábbis a külföldiek szerint.
Trendi lett a magyar bor

Tuti te sem gondoltad volna – ha csak nem vagy nagy borszakértő -, hogy ugyanúgy, ahogy például a ruhák esetében, a bornál is megvan, hogy éppen mi az aktuálisan divatos fajta. A ’90-es években hódított a Chardonnay, 2010 környékén a Sauvingon Blanc volt a menő, pár évvel ezelőtt pedig a Proseccoért volt oda a világ. És most itt van az újabb nagy durranás, ami nem más, mint a magyar bor! Magyarország ugyan nem tartozik a közismert borexportáló országok közé, azonban nem szabad elfelejteni, hogy kis hazánk is erős a szőlőtermesztésben és a borkészítésben.

A külföldiek sokszor nehezményezték, hogy a magyarországi nyaralásaik során kóstolt finom borokat sehol nem tudják külföldön megvenni, ezért az egyik nagy áruházlánc úgy döntött, hogy egy szakértői csapat segítségével kiválasztja a legjobb magyar borokat és kiemelt termékként teszi a polcaira. A szakértők egy vaktesztnek vetették alá a borokat, különféle szigorú szempontok szerint értékeltek. A magyar borok 80-100 pont között teljesítettek, ami meglehetősen jó, hiszen a száz a maximális pontszámot jelentette.

„Az egyik legnagyobb áruházláncként megtehetjük, hogy egyedülálló értékeket biztosítsunk a vevőinknek – mondta a bolthálózat tulajdonosa. – A vásárlóink megérdemlik, hogy Európa összes fontos borvidékéről, beleértve Magyarországot is, válogathassanak anélkül, hogy messzebb kellene utazniuk a bevásárlóközpontnál.”

Az olyan borokhoz, mint például a Tokaji, a Bolyki Indiánnyár vagy a Lellei Rose egy kis ismertetőt és ételajánlót is csatolnak, hogy a vásárlók a legjobb döntést hozhassák, amikor a vacsora mellé választanak italt. Mi csak támogatni tudjuk a kezdeményezést, reméljük nemsokára a Túró Rudival is találkozhatunk a külföldi kirándulásaink során!

közösség

további frisss

lap tetejére