Igen is van! Bármilyen dolog, még ha ellentétesnek is látszik kapcsolódhat, nem feltétlenül kell a külső szemlélő számára összefonódást találni. Mind a kettő egyformán kedves nekem, ami ez esetben csak halvány kifejezése a két dolog iránt érzett rajongásomnak. Igen, a rajongás már sokkal közelebb áll az igazsághoz.
Jó pár évvel ezelőtt egy hosszabb repülőutam alkalmával dőlt el a repülés iránti vágyam, melybe ha jobban belegondolok már legalább húsz éve lappangott bennem. Utazás előtt olvastam el egy nagyon érdekes, - és itt gondolok a műszaki részre is- könyvet. Aztán jött a hosszabb repülés, ahol volt idő hogy befurakodjak a cockpitbe. A stewardesst heves magyarázkodásommal megtámadva, kérdés sem volt hogy két perc múlva a pilótafülke ajtaja megnyílt és nagyon szívesen fogadtak. A csoda számomra az volt, amikor a könyvből tanultakat az Austrian Airlines nagyon kedves és készséges kapitánya pontról-pontra megmutatta nekem.
Fotó: Benkő Péter
A felszállás előtti instrukciókat, mint: időjárás és szél és turbulencia előrejelzés, haladási irányok, bejelentkezési pontok… és még sorolhatnám. A horizont nevű műszer működésének és érzésének csodájával szembesültem, amikor a nagy gépmadarat a hosszanti vezérsíkján keresztül jobbra-balra elmozdulva a pilótafülkéből megcsodálhattam! Ez volt az a perc, amelyben a repülés érzése örökre elragadott. Ma is köszönöm a pilótának az ott eltöltött jó egy órát. Ezután az események felgyorsultak a repüléssel kapcsolatosan, sok-sok repülési élménnyel gazdagodtam azóta.
Abszolút említésre méltó két fontos esemény, a teljes cockpitben töltött hazautazás a gurulóúttól a felszállópályáig, a látvány a pilótafülkéből egész úton, míg a leszállópálya fényeit megpillanthattam.
Ez maga volt a csoda! Végül és nem utolsó sorban kihagyhatatlan, hogy megemlítsem legutóbbi nagy élményemet, a műrepülést. Aki nem próbálta, ne hagyja ki. Elmondhatatlan!
Fotó: Benkő Péter
Itt megjegyezném, hogy a kisgéppel való repülés élménye más, mint a nagygépeké, de legalább ilyen csodás, csak más az élmény értéke. Amikor megérzi az ember, hogy szabadon szállhat és a szarvkormány érzékenységét megtapasztalva rabul ejti ez az élmény, akkor egy hullámhosszon lesz a repülés örök csodájával. Még annyit megosztanék, hogy a nagygépek és a kis magánrepülők között óriási a különbség.
Nem csak a méretük miatt. Igen mindegyik repül, ennyi igaz. A nagygépek műszeres repülés miatt teljesen másként irányítandóak, mint a kisgépek.
Fotó: Benkő Péter
A részletekbe nem megyek most bele, hiszen akkor könyvet is lehetne írni, a pontos kifejtés miatt.
…és itt jön a smink!
Mindig is szerettem volna a kettőt ötvözni, ezért megkerestük modellünket, hogy vállalja a fotózást.
Elkészítettem sminkjét, melyet a környezethez kissé fémes-misztikus hatást kigondolva festettem fel. Fotós kollégámmal, Benkő Péterrel készítettük a fotókat, egy olyan napon, amikor az időjárás nagyon kegyes volt hozzánk, nem beszélve a naplementében a különös formában égre rajzolódó felhőkről.
Mobilfotó: Markó Éva
A szombathelyi Repülőklub szíves segítségét megköszönve, hat-hét órán át fotózhattunk és rendelkezésükre állva tologatták nekünk a Club-Falke négyszemélyes kisgépét a megfelelő beállításokhoz. Csodás és megörökített nyári nap volt!
Smink és szöveg: Markó Éva - www.sminkcsoda.hu
Fotó: Benkő Péter, Luxfotó - www.luxfoto.hu
Haj: Katona Zoltán
Modell: Bognár Fruzsina
Külön köszönet a szombathelyi Repülőklubnak a segítségért és a közreműködésért!