Lassan szinte már a kenyérpirítóval meg a kávéfőzővel is képesek leszünk felkapcsolódni a netre. De mi a helyzet az adataink biztonságával? Joe Westby, az Amnesty International technológiai szakértője szerint okostelefonjaink által rengeteg személyes információ kerülhet illetéktelen kezekbe, ezért egyáltalán nem mindegy, hogy milyen alkalmazásokat használunk.
A szakemberek ezúttal az üzenetküldő szolgáltatásokat vizsgálták. Arra voltak kíváncsiak, hogy ha valakinek küldünk egy üzenetet, akkor az milyen fokú titkosítással jut el a címzetthez. Az első sorhoz azok tartoznak, amikhez alapból magas fokú titkosítás jár, a másodikban azok, ahol manuálisan kell bekapcsolnunk a védelmet. A harmadik sorban lévőknél pedig nincs lehetőség titkosításra.
Fotó: Amnesty International
De ez még nem minden, ugyanis az Amnesty International szakértői annak is utánajártak, hogy a szolgáltatók mit tesznek akkor, ha egy kormány kikéri az egyes felhasználók személyes adatait vagy az üzeneteik tartalmát. A kutatásból kiderült, hogy tökéletesen biztonságos kommunikációs alkalmazás nincs, azonban adatvédelmi szempontból nem mindegy, melyiket választjuk. Elképesztő különbségek vannak:
- Facebook Messenger / WhatsApp (73 pont)
- Apple iMessage és FaceTime (67 pont)
- Telegram (67 pont)
- Google Allo, Duo és Hangouts (53 pont)
- Line Messenger (47 pont)
- Viber (47 pont)
- KakaoTalk (40 pont)
- Skype (40 pont)
- Snapchat (26 pont)
- BlackBerry Messenger (20 pont)
- Tencent WeChat és QQ (0 pont)
Ez alapján elmondható, hogy a legkisebb pontszámot elért szolgáltatások nem érdemlik meg, hogy bizalmat szavazzunk nekik és ezeken intézzük a mindennapi ügyeinket.
via HVG