A világ sok felén hihetetlen népszerűségnek örvend a Twitter. A csiripelős közösségi oldalon a legtöbb sztár aktívan jelen van, megosztják gondolataikat, érzéseiket, kedvenc videóikat a rendelkezésükre álló 140 karakterben. Ennek ellenére hazánkban nem látszik túl sikeresnek az oldal, mindenki inkább a Facebookot részesíti előnyben. Bár voltak és vannak rá próbálkozások, hogy ezt a falat áttörjék, például az X-Faktor műsorok alatt Twitteren élőben kommentáltak a magyar hírességek, a kísérlet nem hozott eredményt. De mi is lehet ennek az oka?
A magyar egy csodálatos és összetett nyelv, így nekünk talán kevésnek bizonyulhat 140 karakter arra, hogy könnyedén átadjuk a gondolatainkat követőink számára. Míg az angol akár egyetlen szóval le tud írni egy egész érzés világot, mi jobban szeretjük hosszan kifejteni az érzéseinket, ezért a korlátolt karakterszám nem túl kecsegtető.
Fotó: viamm.com
Ezen túl úgy tűnik, a Facebook egyelőre tökéletesen kitölti a neki szánt szerepet, vagyis az emberek mindig nyomon tudják követni, hogy az ismerőseik kivel, hol és mit csinálnak, valamint még csevegni is tudnak egymással. A posztokra való reagálás során színes választék áll a felhsználók rendelkezésére, míg Twitteren "kedvencelésre", "retweetelésre" (ugyanaz, mint Facebookon más posztjának megosztása az üzenőfaladon) és "válaszolásra" van lehetőség.
Egy biztos: ha ráunnánk a Facebookra, akkor mindenki a Twitterhez fog nyúlni mentőövként, mert a maga egyszerűségével és könnyen kezelhetőségével, képes ugyanazt nyújtani, mint itthon népszerűbb társa.