A frisss.hu megtudta, hogy a Jedlik Ányos Terv elfogadásával az Európai Unió egyik legelső átfogó és koherens stratégiai tervdokumentuma született meg. A legújabb, a Szemere utca és az Alkotmány utca sarkán felállított töltőállomás egyébként mindhárom magyar töltőszabványnak megfelel.
A környezetvédelem erősítése, valamint hazánk gazdasági sebezhetőségének csökkentése miatt kívánja a Nemzetgazdasági Minisztérium – a kormány támogatásával – erőteljesen ösztönözni az elektromos közlekedés térnyerését Magyarországon – fogalmazott Varga Mihály, aki azt is hozzátette: akkor lehet sikeres a program, ha ki tudjuk építeni az elektromos közlekedéshez tartozó infrastruktúrát, ösztönző szabályozási környezetet teremtünk és az embereket is érdekeltté tudjuk tenni az elektromos járművek használatában.
Ami az infrastruktúra kiépítését illeti, emlékeztetett arra, hogy a széndioxid-kvóta értékesítéséből származó bevételek közel 25 százalékát az elektromobilitás infrastruktúrájának kialakítására fogja felhasználni a kormány. Erre a célra az idei költségvetésben közel 7 milliárd forint áll rendelkezésre. A tervek szerint első körben 150 db villámtöltő berendezés létesül, elsősorban az autópályák mentén valamint a megyei jogú városokban, hogy az ország minél előbb beautózhatóvá váljon az ilyen típusú járművekkel is.
A miniszter a Jedlik Ányos Terv első eredményei között megemlítette, hogy 2015. július 1-jével, a magyar szabályozás esetében először került be a magyar jogrendbe a környezetbarát jármű fogalma.
A kormány felhatalmazása alapján a Nemzetgazdasági Minisztérium még idén, az őszi ülésszak során benyújtja azt a javaslatcsomagot, amely adójellegű ösztönzőkön keresztül segíti az elektromos járművekhez kötődő költségek csökkentését.
A magyar kormány a közeljövőben tízes nagyságrendben szerez be elektromos autókat.