Az eseményen részt vett Dr. Hende Csaba, az Országgyűlés alelnöke is, aki köszöntőjében méltatta a mérnökök áldozatos, szakértő munkáját a szép számmal megvalósuló beruházásokban, hiszen az ő szakértelmük nélkül a politikai akarat nem valósulhatott volna meg. Felidézte, hogy a sportegyesület és ezzel együtt a sporttelep 100 éve jött létre, az egykori lóvásár területén. A rendszerváltást követően a MÁV már a létesítmény fenntartásához szükséges forrásokat sem tudta előteremteni. Az akkor itt lévő pálya, és munkacsarnok évi mintegy 100 milliós üzemeltetési költségeit szükségszerűen a város vállalta magára. A politikus rámutatott, ezt az összeget érdemes figyelembe venni a jelenlegi költségek vonatkozásában is.
A fordulópontot egy 2012-es Kormány ülés jelentette, ahol egy határozat született arról, hogy a székesfehérvári mintára - Hende Csaba kezdeményezésére - egyúttal a szombathelyi MÁV-tulajdonban lévő, de a MÁV által régóta fenn nem tartott ingatlanokat is önkormányzati tulajdonba adják. Ekkor született meg a gondolat arról is, hogy a sportkomplexumot a Rohonci úti területen, teljes egészében költségvetési forrásból felépítik. Hende Csaba hangsúlyozta, hogy a szombathelyi közgyűlés egyhangúlag fogadta el a terület önkormányzati tulajdonba vételét.
Jogi tény, hogy akié a telek, azé a felépítmény - így ami a régi sporttelep helyén létesült, az is a város tulajdona lett. Fontos kiemelni, hogy az összes építési-, beruházási tervet egyhangúlag fogadta el a szombathelyi közgyűlés. Innentől kezdve álságos az a politikai hangulatkeltés, hogy nincs üzemeltetője a Haladás Sportkomplexumnak.
A város tulajdonában lévő parkokat, intézményeket és minden mást magától értetődően a város önkormányzata tartja fenn, miért lenne ez másként ebben az esetben? - tette fel a kérdést Szombathely országgyűlési képviselője. Beszédében felidézte, hogy az ellenzéki politikusok részéről többször elhangzott az is, hogy csődbe viszi a város költségvetését a Haladás Sportkomplexum fenntartása. Hende Csaba ezzel kapcsolatban mindenkit megnyugtatott, hogy
az egyébként nullásra tervezett 2018-as költségvetés, végül 600 milliós plusszal zárt - így szó sincs arról, hogy ez a megyei jogú város ne tudna fenntartani egy ilyen létesítményt.
Ha levonjuk az egykori sporttelep 100 milliós költségét, akkor mintegy 200 millió forintos differencia marad. A nemrég elfogadott TAO-törvény módosításnak köszönhetően pedig a bevételek és kiadások különbözetének az 50%-ig a vállalkozások társasági adójának címkézett átengedésével már a fenntartási költségek is finanszírozhatók. Arról nem beszélve, ahogy sem az oktatás, sem a kultúra, sem az egészségügy területén nem vár senki nyereségességet, ugyanez igaz a sportra is - hozzátéve, hogy több mint ezer fiatal szabadidejének hasznos eltöltésére szolgál, az egészségmegőrző hatását pedig számos nemzetközi kutatás igazolja. A 14 szakosztály sikerei pedig öregbítik a város hírnevét is. Hende Csaba kitért arra is, hogy sokan kérdezik, hogy miért stadionra és miért nem egészségügyre költ a Kormány?
Szombathely abban a szerencsés helyzetben van, hogy ugyan 15 milliárd forintos beruházással kapott egy Sportkomplexumot, de emellett ennél jóval több, 20 milliárd forint jutott a Markusovszky kórház fejlesztésére is.
Nádor István, a Vas Megyei Mérnöki Kamara elnöke örömmel idézte fel azokat a pillanatokat, amikor a létesítmény megalkotói szakmai elismerést vehettek át, már két alkalommal is. Dezső Zsigmond, a létesítménycsoport statikus tervezője pedig arra emlékeztetett, hogy ez a létesítmény igazából egy kis ékszerdoboz a világ más tájain működtetett stadionokhoz képest. Hozzátette,
Szombathely egy megyei jogú város, amelynek, ha nem lenne futball csapata, a Pál utcai fiúk is megérdemelnének legalább egy ekkora létesítményt. Tehát azon lamentálni, hogy kell-e ez nekünk, teljesen értelmetlen. Ha gond van vele, hogy minek, akkor nem ezen kell elgondolkodni, hanem azon, hogy mit kell beletenni, hogy kell az ebből adódó lehetőségeket kihasználni.
Ezt követően szakmai előadás következett a beruházás szakmai innovációiról, az egyes mérföldkövekről, majd a szakmai szempontok alapján összeállított útvonalon a tervező és komplexum megvalósítási folyamatában résztvevő mérnökök irányításával a résztvevők egy komplexum-túrán vehettek részt.