Az univerzum-építés az elmúlt tíz évben nagy divat lett a stúdiók körében, leginkább a szuperhősök világában jött be az a trend, hogy minden képregény karakternek egy (vagy több) filmet gyártanak, majd fogják és összeeresztik őket egy náluk nagyobb gonosszal. A Universal sem szeretne kimaradni ebből a rendkívül jól jövedelmező divatból, ezért úgy döntött megalkotja a saját Rémuniverzumát (Dark Universe), amiben a filmvilág legismertebb szörnyeit (Frankesteintől Drakulán keresztül a Láthatatlan Emberig) szedik elő és filmesítik meg, hogy aztán végül egy gigászi csatában ugrasszák egymásnak őket. Ennek a franchise-nak az első része a Tom Cruise nevével fémjelzett A múmia.
A stúdió nem bízta a véletlenre a dolgokat, a rendezői székbe az új Star Trek mozik producerét és az első Transformers íróját, Alex Kurtzmant ültette, aki végig biztonsági játékot játszva vezényelte le a feltámadt egyiptomi istenség újragondolt történetét. Így viszont nem tartogat semmi újdonságot, a fordulatok kiszámíthatóak, a karakterek sablonosak, a történet pedig hű egy igazi nyári blockbusterhez.
Két kincsvadász, Nick Morton (Tom Cruise) és Chris Vail (Jake Johnson) egy háborús övezetben egy lopott térkép alapján kutat új lelőhely után, amikor véletlenül egy egyiptomi sírkamrára bukkannak a mai Irak területén. Erre a furcsa jelenségre persze a régészek is egyből rácsapnak, megjelenik a színen Jenny Halsey (Annabelle Wallis), aki egyből megállapítja, hogy ide bizony valami nagyon gonosz teremtményt zártak be. Azonban a helyszínen nem lehet tanulmányozni a leletet, így repülőre teszik a szarkofágot, azonban London fölött balesetet szenvednek. A gép lezuhan, Nick pedig csodával határos módon túléli, a szarkofágba zárt, istenekkel lepaktáló ókori uralkodónő kiszabadul, és mindent megtesz, hogy magáévá tegye választottját. Persze, ha mindez nem lenne elég, még a skizofrén professzor, Dr. Henry Jekyll (Russel Crowe) is vadászik rájuk.
A látványra és az akciók mennyiségére panasz nem lehet, úgy pörögnek az események térben és időben, hogy csak kapkodjuk a fejünket. Látunk itt ókori egyiptomi jeleneteket, keresztes lovagokat, ilyen-olyan sírkamrákat, akciózunk égen-földön, Irakban, Londonban, sőt főhőseink vívnak közelharcot zombikatonákkal és még egy titkos kutatólabort is leamortizálnak. Szóval ezen a téren szó nem érheti a ház elejét, a karakterek tekintetében viszont annál inkább. Tom Cruise-nak a kisujjában volt a szerep, hiszen megint a laza, vicceskedő, meggondolatlan, szívtipró karaktert kellett hoznia, Annabelle Wallis a szép, okos, de minden cselszövésre rácsodálkozó megmentendő szőke, Russel Crowe meg inkább komikus ebben az összetettebb szerepben, mint ijesztő. A szörnnyé maszkírozott Sofia Boutella pedig nem kap túl sok teret a négykézláb mászkáláson, a homokban sétáláson és a csúnyán nézésen kívül.
Tény, hogy ez az új A múmia film közel sem lett olyan stílusos és szerethető, mint az ugyanezen a címen futó 1999-es alkotás, de aki egy kissé ijesztő, de könnyed és akciódús nyári blockbusterre vágyik, az nem fog csalódni.
Ezekben az időpontokban nézheted meg a Savaria moziban, ezekben pedig a Cinema Cityben.