Ha tervezetet elfogadják, akkor a továbbiakban csak az olyan átalakítások válnak engedélyezhetővé, amelyek az adott autótípus erősebb fajtájában is megtalálható – tehát teljesítmény szempontjából csinálhatsz/csináltathatsz az Audi A6-ból RS6-ot, amennyiben az összes ehhez szükséges műszaki feltételt teljesíti. De elég mély zseb kell ahhoz, hogy valaki annyi gyári alkatrészt vásároljon, hogy ezt kivitelezze - írja a Totalcar.
Továbbá a külföldről behozott átalakított autókkal kapcsolatban is szigorítana a tervezet. Ugyanis csak úgy kerülhetnének forgalomba, ha azokat egy „típusvizsgáló szakértői intézmény” alaposan bevizsgálja. Egy ilyen vizsgálat pedig több millió forintba is kerülhet.
Ha pedig valakit rajtakapnak, hogy illegálisan átalakított autóval közlekedik, akkor nem csak a tulajdonost, de az üzembentartót és az átalakítást végző műhelyt is megbírságolják.
A portál megjegyzi, hogy bár a felsorolt változtatási javaslatokkal kapcsolatban még nem született végleges döntés, de többről van szó egyszerű minisztériumi munkaanyagnál, és az ügyben tárcaközi, illetve társadalmi egyeztetés várható a közeljövőben.
Mint ismeretes a hatóságok az Árpád hídi baleset óta nagyon ráfeküdtek a gyorshajtókra, illegális gyorsulási versenyekre. Eközben pedig arra konklúzióra is jutottak, hogy a tuningautók is nagy veszélyt jelentenek társadalmunkra, ezért a mobil műszaki állomásokat is aktivizálták (de a magyar utak állapota, vagy a frissműszakis bontószökevények oké). Valamint Lázár János minisztériuma a KRESZ felülvizsgálatát is megkezdte.
Forrás: totalcar.hu