Ismerd meg a podcast marketinget!

szponzorált tartalom (x) • 2023. július 17., hétfő •
Nap mint nap rengeteg tartalom érhető el az online felületeken, amelyek közül nagyon nehéz kitűnni. A videós bejegyzések, az élő bejelentkezések korszakában egy podcasternek nincs könnyű dolga, hiszen leginkább a műsorai tartalmával tudja megnyerni a közönséget. Ehhez azonban az kell, hogy meg is hallgassák a podcastjeit.
Ismerd meg a podcast marketinget!

Tájékozódj szakértőktől!

Ha egy vállalat marketing csatornáját szeretnéd elkészíteni podcast formájában, vagy hobbiból podcasterkedsz, érdemes megismerned a podcast készítés marketing vonatkozásaival is. Akár kezdő, akár haladó szintű podcaster vagy, a cég tapasztalatai által összegyűjtött tudástár nagy segítségedre lesz a további tartalomgyártásban.

Olyan módszereket ismersz meg, amelyekkel többezres lejátszási eredményt lehet elérni, s ezáltal új ügyfeleket szerezhetsz a vállalkozásodnak.

Milyen témákban kell tájékozódnod podcast készítőként?

  • Fontos, hogy tisztában légy a podcast-pozicionálás módjaival, illetve azzal, hogyan válaszd ki a célközönséget.
  • Ütős arculati elemeket kell kialakítanod, amelyekkel felkeltheted a közönség figyelmét.
  • Meg kell találnod azokat a meghívott vendégeket, akik hiteles szaktekintélynek számítanak a témában.
  • Tudnod kell, hogyan keresőoptimalizálhatod a podcastedet, hiszen nem mindegy, hogy milyen helyen fog szerepelni a találati listában. Ehhez a műsorokhoz kapcsolódó szövegek, főcím, adás címek, leírások létrehozásának módjait is szükséges ismerned.
  • Az adásokban úgy kell elhelyezned a Call-to-action elemeket, hogy azok ne legyen zavaróak, feltűnőek.
  • Ismerned kell a tartalomkészítés teljes folyamatát. Erre azért is van szükség, mert csak így tudod meghatározni a ráfordítandó költségeket. Fel kell térképezned magadban és a csapatodnál, hogy mit tudtok megcsinálni saját erőből, és mihez érdemes külső szakértőt bevonni.
  • Nem biztos, hogy az az olcsóbb megoldás a végeredményt tekintve, ha mindent házon belül oldotok meg. Az sem mellékes, hogyan osztod ki a feladatokat, a szerepköröket. Van-e egyáltalán olyan kolléga a cégnél, aki alkalmas a műsorvezető szerepre vagy külsős műsorvezetőre lesz szükség?
  • Tudnod kell mérni is az eredményeket. Ehhez értened kell a teljesítménymutatókat, a lejátszások számát, az egyedi hallgatók számát stb. Ki kell számolnod a megtérülést, hiszen a cég vezetése majd konkrét számokban várja az eredményeket.
  • A podcastben lehetőséged van hirdetni a saját márkádat, de mindezt diszkrét módszerekkel, hogy ne riaszd el a hallgatóságot. Szóval ennek a trükkjeivel is jó, ha tisztában vagy.

Hogyan tedd ismertté a podcastedet?

Azzal, hogy elkészítetted a műsorokat, és feltöltötted a YouTube-ra vagy a Spotify-ra, a feladat még nem ért véget. Kell, hogy legyen social media tartalomterved, hogyan fogod népszerűvé, ismertté tenni az adásokat.

Szóval nem elég, ha van egy jó ötleted, mellé kell tenni a szakértelmet is, és a kettő egymást kiegészítve sikeressé teszi a podcastmarketingedet.

közösség

további frisss

lap tetejére