Tájékozódj szakértőktől!
Ha egy vállalat marketing csatornáját szeretnéd elkészíteni podcast formájában, vagy hobbiból podcasterkedsz, érdemes megismerned a podcast készítés marketing vonatkozásaival is. Akár kezdő, akár haladó szintű podcaster vagy, a cég tapasztalatai által összegyűjtött tudástár nagy segítségedre lesz a további tartalomgyártásban.
Olyan módszereket ismersz meg, amelyekkel többezres lejátszási eredményt lehet elérni, s ezáltal új ügyfeleket szerezhetsz a vállalkozásodnak.
Milyen témákban kell tájékozódnod podcast készítőként?
- Fontos, hogy tisztában légy a podcast-pozicionálás módjaival, illetve azzal, hogyan válaszd ki a célközönséget.
- Ütős arculati elemeket kell kialakítanod, amelyekkel felkeltheted a közönség figyelmét.
- Meg kell találnod azokat a meghívott vendégeket, akik hiteles szaktekintélynek számítanak a témában.
- Tudnod kell, hogyan keresőoptimalizálhatod a podcastedet, hiszen nem mindegy, hogy milyen helyen fog szerepelni a találati listában. Ehhez a műsorokhoz kapcsolódó szövegek, főcím, adás címek, leírások létrehozásának módjait is szükséges ismerned.
- Az adásokban úgy kell elhelyezned a Call-to-action elemeket, hogy azok ne legyen zavaróak, feltűnőek.
- Ismerned kell a tartalomkészítés teljes folyamatát. Erre azért is van szükség, mert csak így tudod meghatározni a ráfordítandó költségeket. Fel kell térképezned magadban és a csapatodnál, hogy mit tudtok megcsinálni saját erőből, és mihez érdemes külső szakértőt bevonni.
- Nem biztos, hogy az az olcsóbb megoldás a végeredményt tekintve, ha mindent házon belül oldotok meg. Az sem mellékes, hogyan osztod ki a feladatokat, a szerepköröket. Van-e egyáltalán olyan kolléga a cégnél, aki alkalmas a műsorvezető szerepre vagy külsős műsorvezetőre lesz szükség?
- Tudnod kell mérni is az eredményeket. Ehhez értened kell a teljesítménymutatókat, a lejátszások számát, az egyedi hallgatók számát stb. Ki kell számolnod a megtérülést, hiszen a cég vezetése majd konkrét számokban várja az eredményeket.
- A podcastben lehetőséged van hirdetni a saját márkádat, de mindezt diszkrét módszerekkel, hogy ne riaszd el a hallgatóságot. Szóval ennek a trükkjeivel is jó, ha tisztában vagy.
Hogyan tedd ismertté a podcastedet?
Azzal, hogy elkészítetted a műsorokat, és feltöltötted a YouTube-ra vagy a Spotify-ra, a feladat még nem ért véget. Kell, hogy legyen social media tartalomterved, hogyan fogod népszerűvé, ismertté tenni az adásokat.
Szóval nem elég, ha van egy jó ötleted, mellé kell tenni a szakértelmet is, és a kettő egymást kiegészítve sikeressé teszi a podcastmarketingedet.