Gigabírságot szabott ki a GVH a Lidlre

• 2024. február 09., péntek •
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 90 millió forint bírságot szabott ki a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-re. Az indoklás szerint a cég megtévesztően kommunikálta, hogy a „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc”.
Gigabírságot szabott ki a GVH a Lidlre

A Gazdasági Versenyhivatal 2023 júliusában indított eljárást a Lidllel szemben, miután észlelték, hogy a cég kereskedelmi kommunikációjában azt állította, a „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc”.

A közlemény szerint a reklámkampány üzenete azt sugallta az átlagfogyasztóknak, hogy a Lidl termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb. Ez az üzenet tartalmát tekintve piacelsőségi állítás - olvasható az Indexen.

Megállapították, hogy a Lidl szlogenje nem volt megfelelően alátámasztva, így megtéveszthették a fogyasztókat.

A GVH VERSENYTANÁCSA A LIDL MAGYARORSZÁG KERESKEDELMI BT.-RE A REKLÁMKAMPÁNY KÖLTSÉGÉBŐL KIINDULVA 90 MILLIÓ FORINT VERSENYFELÜGYELETI BÍRSÁGOT SZABOTT KI.

Megjegyezték, hogy az áruházlánc a Pénzcentrum által végzett felmérésre hivatkozott, amely nem volt alkalmas a vállalkozás piacelsőségi állításának objektív, tényszerű igazolására. A GVH szerint ez nem volt szubjektív és reprezentatív jellegű sem, valamint a hirdetések közzétételéhez képest egy korábbi időszakra vonatkozott.

A piacvezető pozíció állítása az áruk és szolgáltatások árának, minőségi és megbízhatósági szintjének lényeges mutatójaként szolgál a fogyasztók számára, ilyet a GVH Versenytanácsának álláspontja, és a bírósági gyakorlat értelmében csak abban az esetben szabad állítani, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor rendelkezik olyan objektív adatokkal, amelyek ezt egyértelműen alátámasztják. Ezért a vállalkozásoknak különös körültekintéssel kell eljárniuk az árakkal kapcsolatos reklámozás során – hangsúlyozták.

A Lidl reagált a GVH döntésére

A Lidl Magyarország kommunikációs hibát követett el, amikor a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum által végzett felmérés eredményét a GVH vizsgálata alapján nem megfelelően kommunikálta – ismertette lapunkhoz eljuttatott közleményében az élelmiszerlánc.

Mint írták, a vállalat célja, hogy kiváló érték ár arányú termékeket kínáljon a vásárlóinak. A GVH által működtetett árfigyelő napi kosara több hónapban átlagosan, a termékek egységára alapján, a Lidlnél volt a legolcsóbb, ezen túlmenően a hvg.hu és a G7.hu kutatásai alapján is a Lidl végzett az első helyen.

Forrás: index.hu

közösség

további frisss

lap tetejére