A sötéttől való félelem az egyike a legősibb félelmeknek. Nem látunk rendesen, elvesztjük a biztonságérzetünket és még a saját közvetlen környezetünkben sem tudunk tájékozódni. Teljesen kiszolgáltatottnak érezzük magunkat ilyenkor.
Nem csoda tehát, hogy rengeteg horrorfilm épít erre a meglehetősen egyszerű alapötletre, hiszen ki ne rettegett volna végig egy-egy furcsa zörejekkel teli, viharos éjszakát. Elég, ha a sötétséget megspékeljük furcsa, ijesztő lényekkel és máris kész a sikeres horror. David F. Sandberg az Amikor kialszik a fény író-rendezője is ebben látta a hatásos horror titkát, így a műfaj mesterének, James Wannak a segítségével átdolgozta egy korábban készült, ugyanezen a címen futó rövidfilmjét. Az egész estés változat egy kellemesen bizsergető alkotás lett.
A történet középpontjában egy meglehetősen zűrös család áll, ahol az egyik apa eltűnt, a másikat megölték, az anya tévképzetekkel küzd, a kisfiú alvászavaros, a lány pedig betegesen fél bármilyen elkötelezettségtől. Ehhez jön még a történet fő mozgatórugója, a sötétben életre kelő szellemlány, akivel az anya talán egy kicsit közelebbi kapcsolatot ápol, mint az feltétlen szükséges volna.
A főszereplők játékára panasz nem lehet, az Eleven testek sztárjaként ismert Teresa Palmer nem csak, hogy rendkívül csinos, még ügyesen is hozza a szétszórt, de belevaló és mindenre elszánt nagytestvért. Gabriel Bateman és Maria Bello anya-fia kémiája is nagyon jól megjelenik, a kisfiú tökéletesen hozza a beteg anya miatt túl korán felnőni kénytelen gyerek figuráját. A jump-scare jelenetek és az ijesztő árnyékszörny mellett humorban sincs hiány, az üldözős jelenetek néhol kimondottan kreatívak és szokatlanok.
A kifejezetten rövidnek számító 75 perces játékidő kicsit valóban kevésnek tűnhet és tényleg elfért volna még néhány magyarázat a sztori hátteréről, de egy kis nyár esti borzongatónak így is tökéletesen megfelel a film.
Nem baj, ha nem bírod a horrort, hétről-hétre rengeteg remek filmet tűz műsorára az Agora Savaria mozi. Ide kattintva válogathatsz.