Pepco – érdemes lesz megtanulnunk ezt a nevet, mert nagyon úgy tűnik, ősztől kezdve mindennapi életünk részévé válik itt, Szombathelyen. Különösen, hogy a frisss.hu információi szerint egyszerre két üzletet is nyit városunkban, egyet a Family Centerben, egyet pedig a belvárosban.
De nézzük meg, mit is várhatunk az élesedő versenyben nálunk is megtelepedő cégtől. A dél-afrikai Pepkor befektetési holding 1965 óta irányít kiskereskedelmi üzleteket Európában, Afrikában és Ausztráliában. Jelenleg több, mint 3.000 üzlettel rendelkezik (H&M 2.300), munkavállalóinak száma eléri a harminc ezret. A cég 2012-es értéke 20 milliárd dollár. A Pepkor egy Christofell Wiese nevű dél-afrikai milliárdos befektető tulajdona, akinek a Forbes magazin szerint 5,8 milliárd dolláros vagyona van, ezzel az ötödik leggazdagabb ember Afrikában.
A lényeg: A Pepco a H&M-hez hasonlóan elsősorban ruházati termékeket árusít, kiegészítőkkel, a lehető legolcsóbban, viszont óriási mennyiségben. Ez tehát közös pont. A Pepco ugyanakkor szezonális-, irodai- és lakberendezési termékeket is értékesít, valamint cipőt is kereshetünk majd az üzleteiben.
Ahogy a cégismertetőjükben írják: "Szeretnénk Európa legnagyobb, legolcsóbb, legismertebb ruházati és háztartási cikk üzlethálózatává válni, a legkiválóbb vásárlási lehetőségeket biztosítani a legalacsonyabb áron és a legjobb kiszolgálással. Szlogenjük: Többet kevesebbért!"
Az biztos, hogy a mércét magasra helyezték, és minden bizonnyal rendkívül komoly piackutatást végeztek mielőtt 2014-ben úgy döntöttek, hogy a régióban Lengyelország, Csehország és Románia után Magyarországon is megvetnék lábukat. Ha csak az 500 lengyel üzletből indulunk ki, nem viccelnek.
Más kérdés – és ebben hangsúlyozottan bízzunk – , hogy Szombathelyen kellő vásárlóerőre talál-e majd mind a Pepco, mind a H&M, mert ha ez így lesz, akkor ez azt jelenti, jól megy a sorunk. A kialakulóban lévő, az eddigiekhez képest nagyobb versenyhelyzet az áruházaink között pedig csak a mi javunkra válhat.