A képviselő hangsúlyozta, a közlekedésfejlesztés évtizede zajlik a megyében, hiszen az elmúlt időszakban Magyarország Kormány központi források felhasználásával bebizonyította, hogy kiemelten fontosnak tartja a közlekedés feltételeinek javítását. – Már korábban megvalósult a villamosítás Porpác és Mosonszolnok között, mely jelentősen javította az utazási feltételeket. A mostani fejlesztésnek köszönhetően Zala megyével is még jobb minőségű összeköttetés jött létre – húzta alá Hende Csaba. A munkálatokat 2016 elején kezdték, és novemberben zárták le. A felújított szakaszt szerdán Szombathelyen adták át.
Az Európai Unió Kohéziós Alapja által támogatott projekt keretében a Szombathely-Zalaszentiván közötti szakaszon megépült a villamos felsővezeték-hálózat, öt állomáson új, számítógépvezérelt villamos váltófűtési rendszert építettek ki. Több helyszínen korszerűsítették a vasúti pályát, 3,8 km hosszon teljes vágányátépítés történt, 7 helyszínen pedig korszerűsítették a vasúti útátjárókat. Az utazóközönség számára látványos változás, hogy a szakasz összes állomásán és megállóhelyén 55 cm magas peronok épültek, korszerű térvilágítás, esőbeállók és fedett kerékpártárolók szolgálják az utasokat. Mosóczi László közlekedésért felelős helyettes államtitkár elmondta: „2016 Szombathely éve volt a közlekedésfejlesztésben.
Az M86 Hegyfalu-Csorna szakasz átadásával idén októberben bekapcsoltuk a vasi megyeszékhelyet a gyorsforgalmi hálózatba. Az országos léptékű közúti fejlesztést egy regionális és nemzetközi szempontból is fontos vasúti beruházás átadása követi a GYSEV jóvoltából. A vonal korszerűsítése után a GYSEV hálózatának 90 százalékán villamos mozdonyok, motorvonatok közlekedhetnek. A tervek szerint a 17-es vasútvonalon megkezdett villamosítás Zalaszentivántól Nagykanizsáig folytatódhat.”
„Az átállás a dízel vonatozásról a villamos vontatásra gazdaságos, emellett a környezeti és zajterhelést is jelentősen csökkenti. A fejlesztéseknek köszönhetően javul a vasút versenyképessége az észak-déli irányú nemzetközi áruszállításban. A projekt legnagyobb nyertesei azonban a vonalon közlekedő utasok: látványosan javultak a vasúti közlekedés feltételei, több pályaszakaszt korszerűsítettünk, növekedett az utazás biztonsága, javulhat a menetrendszerűség és a jövőben kényelmes motorvonatok jelenhetnek meg a szakaszon” – mondta Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.
A sajtótájékoztatón kiemelték, hogy a GYSEV Zrt. folyamatosan fejleszti a 2011-ben átvett nyugat-dunántúli vonalait. Ennek eredményeként az utasok száma évről évre nő: Szombathely és Zalaszentiván között 2013-2015 között több mint 12 százalékkal emelkedett, így tavaly megközelítette a 400 ezer főt. A Szombathely-Zalaszentiván közti szakasz fejlesztésének eredményeként elmondható: a GYSEV Zrt. környezetbarát és időben is versenyképes eljutási lehetőséget kínál a közúttal szemben.